ŞİİRLERE SEVDALI GÖNÜLLER => 1910 - 1919 Şairlerimiz ve Şiirleri => Fethi Giray => Konuyu başlatan: ♫ MELODi ♫ ツ - 04 Mar 2026 15:54:37

Başlık: İSTANBUL
Gönderen: ♫ MELODi ♫ ツ - 04 Mar 2026 15:54:37
İSTANBUL


Misafirlerin mesajlardaki resimleri görüntülemesine izin verilmemektedir; lütfen kayıt olun veya giriş yapın.
(https://imgbb.com/)


Canım İstanbul;
Sokaklarında,
caddelerinde kucak kucak,
Çiçek satılan şehir.
Haliç, tersane ameleleri...
Bir tütün yaprağı gibi: rejili işçi kızlar...
İnsanlarla dolu, canım insanlarla,
Vapurlar, tramvaylar..
Yerimde duramıyorum,
Ayaklarım koşuyor,
kahrolası ayaklarım!
Ekmek peşinden;
Kapayın ellerinizle yüzünüzü
büyük patronlar
Mahmut Yesari Bey geçiyor
Babıâli Caddesinden.
 


"Vazgeç ulan taksimden
Dertliyim yine bu akşam.
Söyle kızım Aksaraylı Leman,
Hüzzam faslından söyle,
Güzeldir, hazindir faslı hüzzam."
 


Biz ehli kalemdeniz.
Dertliyiz..
Balık pazarında birkaç kadeh
Bulanık rakı içelim dedik bu akşam,
Balık pazarında iyot kokuyor bu akşam
Yanımızdaki masada
"Cevriyem" türküsünü söylüyor.
 


Büyük elli, büyük ayaklı üç adam!
Yarın yine havada lodos var,
Yarın yine,
"Gözlerinden anladım Cevriyem
sende karasevda var."
İstanbul güzel şehir,
Affeyle bizi.
Gerçi övemedik ufkunu,
mehtabını, denizini...
Sen doldur oğlum kadehlerimizi
Dertliyiz yine bu akşam.
"Söyle kızım Aksaraylı Leman;
Hüzzam faslından söyle,
Güzeldir, hazindir faslı hüzzam..."


FETHİ GİRAY


EhPortal 1.40.2 © 2026, WebDev